IMDb:
8,3

Lawrence of Arabia izle (1962)

Arabistanlı Lawrence izle

Yorum mu yapmak istemiştiniz ?
  • Sadece üyelerimiz yorum yapabilmektedir.
  • Henüz üye olmadıysanız buraya tıklayarak ücretsiz üye olabilir, zaten üyemizseniz buraya tıklayarak hemen giriş yapabilirsiniz.

Yorumlar

Film Hakkında ... Yorum yapılmış. Bu yorumlara ... cevap verilmiş.

avatar
4

filmi gene izledim çok pahalı bir film okadar adam at deve demekki kaynak bayağı verilmiş ama adam şahane oynuyor film değil sanki biri kamera tutmuş çekmiş okadar inandırıcı satılık arapları iyi almış ama araplarda ilahi adalet onu satmış :)

avatar
1

filmin tarihinde birkaç eksiklikler var özellikle İngiltere melek gibi olmuş bir tık onun dışında 1/2 puan verenlere kahkaha attım burada umarım Arapların bizi sahaya neden Mustafa Kemal Atatürk ün posterleriyle veya tişörtleriyle almak istemediğini anlatmıştır size bu film

avatar
0

Türklerin aleyhine çekilen film müzikleri nedense yeşilçam filmlerinde çok kullanılmış. Bu film ve Gece Yarısı Ekpiresi gibi.

avatar
2

Allahın laneti senin üstüne olsun lavrence cehennemde yan diyim zorda olsa izledim adam cüneyt arkına benzettim film taraflı geldi genede emeğinize sağlık merak ediyordum izledik

avatar
1

aynen knk yemeğe ekmeğimiz yok ama bombardıman yapabilen, otomatik silahlı ucaklarımız var :)

avatar
1

@Melkor, Sonraki yıllarda çok sayıda savaşa giren Osmanlı, havacılığın askeriyedeki önemini de fark etmişti. Birinci Dünya Savaşı patlak verdiğinde Osmanlı ordusunun emrinde Rumpler 4A/13, Depperdussin, Nieuport 6H ve Bleriot XI-2 gibi uçaklar bulunmaktaydı.
1910’lu yıllarda ABD’de üretilen Curtiss MF2, Osmanlı’nın kullandığı ilk deniz uçağıdır. Çanakkale Savaşları’nda da keşif görevi için kullanılan 90 beygirlik bu uçak, 450 kilometrelik bir menzile sahipti. 1915 yılında Almanlar’dan 8 Gotha WD1 tipi küçük deniz uçağı daha alındı. O yıl sekiz adet Albatros B1 ve yedi adet Albatros C1, 18 adet Rumpler B1 tipi, iki adet L.V.G. B1 tipi, dört adet de Fokker E tipi avcı uçağı daha satın alındı. Birinci Dünya Savaşı’nın sonunda Osmanlı Ordusu’nun envanterine giren uçak sayısı 300’ü bulmuştu. Ne yazık ki, havacılığımızın erken döneminde satın alınan bunca uçağın yüzde 85’i savaşlarda kaybedilmiş, elde 45 uçak kalmıştı.
Kaynak: https://savunmasanayiidergilik.com/tr/HaberDergilik/Osmanli-nin-ilk-ucaklari#:~:text=Birinci%20Dünya%20Savaşı%20patlak%20verdiğinde,XI-2%20gibi%20uçaklar%20bulunmaktaydı.&text=1910%27lu%20yıllarda%20ABD%27de,nın%20kullandığı%20ilk%20deniz%20uçağıdır.

avatar
1

@nickimyokbenim, Filistin Cephesi ilk zamanlar hava faaliyeti bakımından sakindi. Almanların
Paşa Tayyare Bölükleri gelinceye kadar, Türkler buraya yeterli uçak gönderememiştir. Bunun üzerine ele geçirilen İngiliz uçakları ile bir hava filosu oluşturulmuş ve Plt. Ütğm. Fazıl Beyin gayretleriyle bu uçaklar İngilizlere karşı
başarılı bir şekilde kullanılmıştır (Kayabalı-Cemender 1972: 496, Özdemir
1981: 120-127). Savaş yıllarında Türk hava teşkilatı gün be gün gelişme
göstermekteydi. Örneğin 1915 yılına ait bir hava birliğinde 17/13 zabitan,
25/21 küçük zabitan ile 61/57 erat, 35-40 binek ve koşum hayvanı, 2 otomobil bulunuyordu (ATASE Arşivi, BDH, Klasör: 1392, Dosya: 19, Belge:
003-02). İki takımdan oluşan her tayyare bölüğünde uçak sayısı değişmekle
birlikte 4-6 civarındaydı.
Gazze savaşlarının yapıldığı bir dönemde bölgede bulunan seyyah ve gazeteci Lowwel Thomas’ın İngiliz Hava Binbaşı Kenneth Brown Collins’ten
aktardığı anekdot:
… İki Halberstadta’a karşı havada 25 tayyaremiz olduğu halde,
Türkler rasıtlarımızdan birini öldürdü. İki pilotumuzu yaraladı ve
iki tayyaremizi de kurşunla yere düşürdü. Diğer altısını öyle zarara uğrattılar ki bunlar ancak yere varabildiler. …Gazze’de bize duman attıran o iki tayyareci ile … hakkıyla övünebilirler. (Kansu vd.
1971:140, Haber Gazetesi 1936: Son Ehli Salip Muh.)
General Von Kress anılarında, Filistin Cephesinde ilk dönemlerde bile en
önemli sıkıntının düşman uçakları ile suya ulaşamama olduğunu belirtmektedir (Von Kress 2007: 98, 99). 1917 yılından itibaren Amerikalıların savaşa
girmesi ile İngiltere, Filistin Cephesine ağırlık vermiş ve buraya büyük hava
gücü göndermiştir. Buradaki yoğun hava gücünün tahribatı, Türklerin imparatorluğunu kaybetmesine neden olmuştur.

avatar
1

@nickimyokbenim, Sonuca gelirsek yorumlamam yanlış, Osmanlı'da Almanlar sayesinde epeyi uçak gücü de bulunuyormuş. Yine de şu bir gerçek ki bir elimizde filmde gösterildiği gibi öyle devasa bir güç yok. Ele geçirilen uçaklardan hava filosu oluşturuluyor, ne olsun.

avatar
2

@Melkor, Ben de sadece yorumunun yanlış olduğunu belirtmek istemiştim. Araştırıp ek bilgiler paylaştığın için teşekkürler.

avatar
3

@nickimyokbenim, @Melkor, yaa şu seviyede tartışın canımı yiiin... 😊😊😊

avatar
7

Müslümanları ve Almanları hedef alan pek çok film oscar kazanmıştır. Buda tipik bir propaganda filmi.
Teşekkürler Admin.

avatar
6

Bu filmin yönetmeni bence Türklere olan nefretini göstermek için yapmış filmi

avatar
7

Defalarca Tv de ortasından ya da sonundan yakaladığım filmi burada baştan sona izleme şansım oldu..Filmin çekildiği yıl dikkate alınınca film kalitesi ve oyunculuklar başarılı olsa da içi boş ve anlamsız diyaloglarla dolu.Arapların pis,hain,cahil ve paraya tapar yüzlerini zaten biliyorduk ve burada da tanık olduk da Türkleri ,vahşet saçan caniler,cinsi sapıklıkları olan tecavüzcüler hele de savaştan kaçan korkaklar olarak göstermesi ise filmin İngiliz yapımı olduğu düşünüldüğünde aslında Araplarla kıyaslandığında kimin daha habis olduğunu net ortaya koymakta ve Türkleri dünyaya bu şekilde tanıtan film ,sanatı ahlaksızca kendi tarafından yontup şekillendirmesi sebebiyle de bir başyapıt olmaktan çok uzak ..

avatar
2

Propaganda amacıyla yapılmış bir film olduğunu kimse inkar etmiyor. Ama tarafsız bir gözle baktığımızda oyunculuktan prodüksiyona kadar her alanda muhteşem bir yapım ortaya çıktığını da kimse inkar etmemeli.

avatar
0

Evet. bir propaganda filmi. Bu yönüyle eleştirilebilir. Ancak, bir sinema filmi olarak değerlendirildiğinde gerçek bir başyapıt... Tüm yönetmenlikler harikulade, çekim yılını da dikkate alırsak sinematografi mükemmel, o dönemin çok üzerinde, senaryo ve kurgu harikulade. Müzikleri muhteşem... Başta Peter O'Toole ve Omar Sharif olmak üzere tüm oyunculuk performansları da muazzam...

avatar
1

İnanılmaz saçma bir film

avatar
6

sinirleriniz bozulacak

avatar
6

Kufur ederek bitirdim.

avatar
1

Lawrence denen köpeği ozgurluk savaşçısı gibi göstermişler. Filmin yarısına kadar tahammül edebildim. Sinirden bilgisayarı kırma noktasına geldim. Be kahpe çocuğu araplar neyiniz eksikti yavsaklar. Bizim bizden başka dostumuzdur harbiden yok

avatar
2

Taraflı film olsada Arapların pis ve hain yüzünü ortaya koymuşlar

avatar
8

Ulan bir film bu kadar taraflı yapılırdı onu da yapmışlar. Hainlik yaparak özgürlüklerini kazandılar da ne oldu ya krallıkla yönetiliyorlar ya da iç savaş yaşıyorlar. Ha bir de 3 saat 47 dakika film mi olur, olur da Yüzüklerin Efendisi olur. Sırf IMDb Top 250'yi tamamlamak için izledim.

avatar
2

Arkadaşlar bu bir İngiliz Yapımı ödüllü bir kara propaganda filmidir. Amaçlarıda ortadadır.Türklerin bir daha Arabistana dönmesini önlemek.Girmeyelim ki oradaki işbirlikçi hainlerle olan ittifakları aynen devam etsin ve çölün petrolünden geriye sadece eskisi gibi kumlar ve bedeviler kalsın.Onların amacı sadece petroldür yani "PARA´DIR". ARAPLARI FALAN PEK TAKMADIKLARI KESİN.AMAÇ NE KADAR ARALARINI BOZARSAN VE CAHİL BIRAKIRSAN; O KADAR İNSANLARI İYİ İYİ SÖMÜRÜRSÜN .. ÖZETLE DURUM BU..SADECE OLAYA AKIL PENCERESİNDEN BAKIN..AYNI ONLAR GİBİ..DURUMU DAHA NET GÖRECEKSİNİZ.ALANYA´DAN SEVGİLERLE..

avatar
3

Arkadaşlar bu bir İngiliz Yapımı ödüllü bir kara propaganda filmidir. Amaçlarıda ortadadır.Türklerin bir daha Arabistana dönmesini önlemek.Girmeyelim ki oradaki işbirlikçi hainlerle olan ittifakları aynen devam etsin ve çölün petrolünden geriye sadece eskisi gibi kumlar ve bedeviler kalsın.Onların amacı sadece petroldür yani "PARA´DIR". ARAPLARI FALAN PEK TAKMADIKLARI KESİN.AMAÇ NE KADAR ARALARINI BOZARSAN VE CAHİL BIRAKIRSAN; O KADAR İNSANLARI İYİ İYİ SÖMÜRÜRSÜN .. ÖZETLE DURUM BU..SADECE OLAYA AKIL PENCERESİNDEN BAKIN..AYNI ONLAR GİBİ..DURUMU DAHA NET GÖRECEKSİNİZ.ALANYA´DAN SEVGİLERLE..

avatar
4

Tamamen uydurma palavra filmdir. Bu şahsın neler yaptığını ingiliz kaynaklarından belgeler ile okuduğunda bile filmin yıllar sonra propaganda niyetine yapıldığını düşünebilirsiniz. Gerçekler ile ilgisi olmayan hayali bir filmdir.

avatar
3

Tamamen saçma,yalan,dolan aşağılık bir film.Türkleri cani,korkak,işkenceci,tacizci gösetermişler,halbuki bizim atalarımız cephede ölümle pençeleşen düşman askerini omuzlarında taşımıştır.Bu filmi yapanları ve destekleyenleri şiddetle kınıyorum!!

avatar
0

Türkleri kötülemişler. Halbuki araplar tamamen hain bir millettir. Osmanlı oradaki arapları ingilizlerden korumak için gönderdiği orduyu öldürdüler. Lawrence ´´Osmanlı askerlerinin karnında altın var´´ dedi ve araplar oradaki askerleri yakalayıp canlı canlı karınlarını kesti.

avatar
2

BU FİLM KADAR AŞAĞILIK BİR FİLM YOK ARAPLAR KENDİ DİN KARDEŞLERİNİ ELİN GAVURUYLA BİRLİK OLUP İHANET EDİP SIRTINDAN VURUYORLAR SANKİ İNGİLZİLER ARAPLARI SEVDĞİ İÇİN YARDIM EDİYOMUŞ GİBİ GÖSTERİYOR HALBUKİ NE ALAKA BU CAHİL MİLLETİ ÖZGÜRLÜK DİY KANDRIP KÖPEK GİBİ KULLANIOLAR BENCE BU FİLMİNYÖNETMENİNİ ASMAK LZIM

avatar
1

baştan aşağı saçma sapan bir film kalleşlik, saçmalık,yalan dolanla dolu bir film

avatar
0

ingilizlerin islama fitne sokmak icin yetisdirdigi casuslardan biri idi

avatar
1

ingilizlerin islama fitne sokmak icin yetisdirdigi casuslardan biri idi

avatar
1

türkleri akılsız ve cesaretsiz gösteren bu film kendi kalleşliklerinin de göstergesidir.
hangi türk savaş meydanından kaçarmış.
ingiliz ve yahudilerin düşmanlığı hala devam ediyor

avatar
1

Tamamen İngiliz yalanlarıyla oluşturulmuş gerçek dışı bir film

avatar
0

lawrance başına o kötü şeyden öncede türklrden nefret ediyordu.türkler başına ödül koyuyorlar yakaladıklarında kırbaçlayıp.sonrada düzdükten sonra serbest bırakıyorlar bu bana mantıksız geliyor.nede olsa bu film ingiliz yapımı yani ingiliz oyunu.size tavsiyem hakikat kitapevinin yayını olan İNGİLİZ CASUSUNUN İTİRAFLARI VE İSLAM DÜŞMANLIĞINI OKUYUN.

avatar
0

~ Filme ve oyuncuLara diyeceğim yoktur. Politik kısma gelince Lawrence'nin Türklere kin gütme nedenini daha önceden bildiğim için pek şaşırmadım. Arap çöllerindeki savaşa bakarsan Lawrence çok kötü şeyler yapıldığını anlarsınız ( Kurallara uyarak açık yazamıyorum ) yanLız zoruma giden herkez bir yana omar sherif'in hristiyanlara katılmasıdır. SAYGILAR... :)